vanliga frågor

FAQ för utställare

Svaren på de vanligaste frågorna kan du hitta nedan.

förberedelser

Innan ditt deltagande

Läs igenom alla viktiga dokument. Den officiella utställarinformationen, guider m.m.

Måndag 6 maj kl 08.00-20.00

Onsdag 8 maj kl. 17.00-22.00

Tisdag 7 maj kl. 09.00-17.00

Onsdag 8 maj kl. 09.00-16.00

Vill du beställa saker till montern? Eller har du frågor eller funderingar? Kontakta vår partner Workman Event, de hjälper dig med allt kring din monter.
Knapp: Kontakta monterservice monterservice@workman.se

Generell information

Kistamässan

Arne Beurlings Torg 5

164 40 Kista

I närheten av Kistamässan finns ett flertal hotell vi kan rekommendera.

  • Scandic Victoria Tower
  • Comfort Hotel Kista
  • Memory Hotel
  • Connect Hotel Kista
  • Scandic Kista
  • The Studio Hotel

 

Läs mer om de olika boendealternativen här https://www.kistamassan.se/hotell/

KM Restauranger

08 410 608 20

Konferens@kmgroup.se

 

Tänk på att all alkohol som påträffas i anläggningen som inte är beställd via KM Restauranger kommer att beslagtas. Detta eftersom alkohollagstiftningen inte tillåter egen medhavd alkohol i Kistamässans lokaler.

För beställning av montercatering och dryck vänligen kontakta:

OBS! Just nu har vi reducerade parkeringsmöjligheter på grund av ett större infrastrukturprojekt som leds av Stockholm Stad och Trafikverket.

Vi uppmuntrar därför alla att i allra möjligaste mån åka kollektivt när ni besöker Kistamässan. Planera din resa här https://sl.se/reseplanering

Mer information här https://www.kistamassan.se/for-besokare/?

 

PARKERINGSTAXA

  • Avgift alla dagar 00-24
  • 50kr per påbörjad tim
  • 150kr för 12 timmar
  • 200kr för 24 tim

 

Parkeringsautomaterna accepterar både betalkort och sms. Ej kontanter.

Via My Easyfairs registrerar ni er monterpersonal. All monterpersonal måste ha ett personligt utställarkort på mässan. Så här går ni till väga för att registrera monterpersonalen:

Logga in på My Easyfairs https://my.easyfairs.com/login

  • Klicka på ”hantera monter” på den aktuella mässan.
  • Gå in under fliken ”förbered din monter”.
  • Klicka på ”registrera din personal” under avsnittet ”monterpersonal”.
  • Klicka på ”registrera din personal” i den nya vyn.
  • Ett nytt fönster öppnas.
  • Klicka på ”Team” i vänstermenyn.
  • Klicka på ”Add staff” längst ner till höger.
  • Klicka på “Register Stand Personnel”
  • Fyll i uppgifterna + knapp “Next”

 

Den person som precis registrerats får ett bekräftelsemail skickat till angiven emailadress.

Det finns attraktiva marknadsföringsytor på flera platser på Kistamässan där ni kan synas med ert budskap. Kontaka oss för information!
https://www.lightanddesign.se/sv/kontakt/

I Utställarakademin får du kortfattad och översiktlig information om hur ett mässdeltagande kan se ut.
https://www.youtube.com/playlist?list=PL-9WdK6P7eZxPzfA-bpH3jpoMYC4mjZd4

Var försiktig med förfalskade listleverantörer och liknande bedrägerier.
Easyfairs uppmärksammar dig på bedrägerierbjudanden om listdata och andra “tjänster” som du kan få via oönskade e-postmeddelanden.
Om du får sådan kommunikation är det definitivt bedrägeri och kommer inte från Easyfairs eller Light & Design.

Easyfairs säljer aldrig besökarinformation till tredje part.

Den information som dessa företag tillhandahåller är oftast antingen felaktig, ofullständig, av dålig kvalitet
eller till och med falsk och/eller har samlats in eller förvärvats i strid med dataskyddsförordningen (GDPR).
All användning som sådana företag gör av namnet Easyfairs eller Ekonomi & Företag sker utan vår auktorisation och är olaglig.

Svara inte på dessa e-postmeddelanden.

Under inga omständigheter ska du göra några betalningar till företagen bakom dem.
Informera oss om du får sådana förfrågningar så att vi kan varna andra.

att tänka på

Under ditt deltagande

Vi placerar er läsare i er monter till första mässdagen, ni ser till att den står synlig för besökarna. Med denna läsare kan ni förvandla era besökare till kvalificerade leads. Läsaren är en trådlös sensor och när besökarna touchar läsaren med sin Smart Badge (namnskylt) samlar de automatiskt in den information om ert företag som ni har lagt upp på My Easyfairs. Denna information skickas till besökarna i ett sammanfattande mejl i slutet av mässdagen. Om du har ett GoLeads, GoPlus eller GoPremium får du en lista med kontaktuppgifter till de som touchat din läsare. Listan hittar du inne på My Easyfairs efter mässans slut.

Med Visit Connect kan ni scanna information om besökarna i er monter, helt enkelt genom att scanna QR-koden på deras Smart Badges (namnskyltar). Detta underlättar i er uppföljning efter mässan och ser till att ni inte tappar bort viktiga visitkort eller kontaktuppgifter. Ca 1-2 veckor innan mässan får ni mer information kring detta. I My Easyfairs hittar du mer information om Visit Connect. https://my.easyfairs.com/login

to do’s

Efter ditt deltagande

Smart Badge-läsaren:

Ni hittar alla besökare som touchat er läsare inne på My Easyfairs dagen efter mässan under “se resultat” och “ladda ner leads”.

De Smart Badges ni scannat med Visit Connect-appen finns i appen och på er Visit Connect-portal. Kontaktpersonen till mässan har inlogget dit.

vår utställarportal

MyEasyfairs

MyEasyfairs är navet i ditt deltagande på mässan. Här lägger ni upp information om ert företag, er logga, de produkter ni visar upp på mässan, registrerar monterpersonal samt tar del av viktig information inför mässan. MyEasyfairs är ansluten till mässans utställarlista, så se till att maximera din synlighet genom att hålla profilen uppdaterad. Besökarna planerar sitt besök utifrån utställarlistan.

Ett digitalt visitkort

Smart Badge

Som utställare får du på inflyttningen en läsare att sätta på er monterväggen för att förbättra den totala upplevelsen för våra besökare. Läsaren är en trådlös sensor som placeras i din monter. När besökaren touchar läsaren med sin smart badge samlar de automatiskt in all den företagsinformation som ni delat i ert My Easyfairs. Informationen sammanfattas och skickas i ett samlat e-mail efter avslutat mässdag.

Om du som utställare har ett GoLeads- eller ett GoPlus- paket drar du ytterligare fördelar med vår smart badge technology. Ni får nämligen tillgång till en lista med alla kontaktuppgifter till de som touchat er läsare under mässan.  Listan hittar ni i ert My Easyfairs dagen efter mässan stängt.

Visit Connect ingår i deltagandet för er som valt EasyGo Leads, eller EasyGo Plus-paketen. Tjänsten gör det möjligt för er att enkelt samla information om era besökare genom att skanna QR-koden på deras entrékort med din telefon eller surfplatta. Ett smidigt sätt att få kvalificerade och detaljerade leads!

Håll upp din telefon eller surfplatta och skanna QR koden på besökarens namnbricka. Efter att du skannat kan du besvara de förberedda frågorna, lägga till en notering, lägga till ett röstmemo och en bild till varje lead.

Håll upp din telefon eller surfplatta och skanna QR koden på besökarens namnbricka. Efter att du skannat kan du besvara de förberedda frågorna, lägga till en notering, lägga till ett röstmemo och en bild till varje lead.

samla kontaktuppgifter

Visit Connect

För dig med GoLeads, GoPlus och GoPremium. Med appen Visit Connect kan du scanna information om besökarna som besöker din monter, helt enkelt genom att scanna QR-koden på deras Smart Badge. Detta underlättar i din uppföljning efter mässan och ser till att du inte tappar bort viktiga visitkort eller kontaktuppgifter.

Behöver du monterservice?

Vill du beställa saker till montern? Eller har du frågor eller funderingar?
Kontakta vår partner Workman Event, de hjälper dig med allt kring din monter.